Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Karen Suurendonk - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Karen Suurendonk - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Karen

11 Februari 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Na 4 dagen Jakarta hadden we het daar wel gezien. Drukke, heel drukke stad. Nooit stil dus we besloten verder te reizen. Hebben de trein genomen naar Yogyakarta. Een 7 uur durende reis door het prachtige landschap van Indonesië. Uit de stad duurde trouwens 2 uur. Bijzonder en tegelijk triest is dat je diverse krotten pal aan de spoorlijn vindt. Gammele huisjes op nog geen meter van de rails. Kinderen die 'even' van spoor af gaan als de sneltrein voorbij dendert.
Iets buiten Yogyakarta hebben we een prachtig hotel gevonden. We boeken alles via booking.com. Geweldig! In de kamer hangen diverse foto's van Nederlandse steden. ..De eigenaar komt uit Maastricht. Geestig.
We houden 2 dagen vakantie. Zijn de enige gasten dus hotel en zwembad voor ons alleen. Zeer vriendelijke mensen die ons helemaal in de watten leggen. In de avond valt de Mousson regen: veel en hard. Maar er zijn diverse winkelcentra waar prima te schuilen is. Eten is hier heerlijk en bijna gratis. Voor 5/6 euro met z'n tweeën plus drinken. We blijven trouwens een bezienswaardigheid. Vooral Annebrit met haar blonde haar. Iedereen wil met ons op de foto, wat we natuurlijk niet doen. Maar we worden vaak stiekem gefilmd. Vandaag een drukke dag: Borobudur en Prambanan. Beiden op wereld erfgoed lijst. Indrukwekkende tempels. Je voelt je klein en nietig naast deze grote kunstwerken. Ook hier weer gillende schoolkinderen die om ons heen lopen en met ons 'Engels' willen spreken en op de foto willen. Het Engels verstaan we trouwens niet☺...
Wat jammer is, is het circus er omheen. Veel kraampjes met allerlei rotzooi.
Mensen die van alles onder je neus duwen, het geeft een vreemde sfeer. Morgen, donderdag 12 februari vertrekken we langzaam richting bali. Via de bromo vulkaan. Schijnt ook bijzonder te zijn. We gaan het beleven. ..
Wat me blijft verbazen is dat 'wij' aan onze kant van de wereld zo hard ons best doen om verantwoord met onze aarde om te gaan. ..afval scheiden, garages moeten allerlei maatregelen nemen, zuinig met energie en vul het meer aan. Alleen aan deze kant van de wereld wordt hier totaal geen rekening mee gehouden. Al het afval wordt op straat gedumpt. Vuiler accu's in riool. Rivieren zijn één grote stortplaats voor plastic....vreselijk! !
Jullie horen weer van ons op Bali ☺

• 11 Februari 2015 - 18:46

Katinka:

Wat een super leuk verslag. Verheug me er ieder keer weer op om iets van jullie te lezen. En alles komt heel bekend voor. Best snel al, jullie doorreis naar Bali. Java is zooooo mooi. Toch echt anders dan Bali. Wel nog even fietsen in de Kampong hè op Java.

Lieve groet,
    Katinka

• 11 Februari 2015 - 21:49

Nynke:

Oh Karen wat is dit leuk! Zie nu pas dat we ook kunnen reageren. Echt super dat je ons via een blog op de hoogte houdt. Boeiend, wil deze reis ook zo graag maken. Geniet met z'n tweetjes van al het moois! Liefs voor jullie beiden, Nynke